Reklamy w Facebook Ads
Co to Facebook Ads?
Facebook Ads to po prostu płatne reklamy na platformie społecznościowej Facebooka. Reklamy sponsorowane są ukazywane użytkownikom na komputerach, telefonach komórkowych, tabletach jako reklamy lub informacje o interakcjach innych użytkowników w formie polubień, a także komentarzy. Istotne, że są dopasowane do zainteresowań grupy docelowej.
Ilu użytkowników jest na Facebooku?
dzienna liczba aktywnych użytkowników wewnątrz Facebooka przekroczyła 2 mld pod koniec 2022 roku
pod koniec 2022 roku Facebook miał prawie 18 milionów użytkowników w Polsce, przy ludności niespełna 38 mln Polaków
47% Polaków korzysta z Facebooka
37% całej światowej populacji aktywnie wykorzystuje z FB
Jak wygląda reklama na Facebooku?
Reklamodawcy mogą wybrać kilka form, na przykład: obrazu, filmu, karuzeli, postu, bazy produktów czy formularza kontaktowego. Reklama emitowana na dokładnie wybraną grupę docelową czyli TARGETOWANIE, stanowi podstawę marketingu social media. Reklama dociera do osób, które mogą być zainteresowane danym produktem. Od czego zacząć wyświetlać skuteczne reklamy na Facebooku? Należy określić zadanie reklamy, grupę odbiorców, format reklamowy oraz kwotę pieniędzy, którą chcemy przeznaczyć na jej emisję.
Dobierzemy dedykowaną strategię Twoich reklam na Facebooka nastawioną na osiągnięcie wymarzonych wyników
Korzyści z kampani na Facebooku
zwiększenie rozpoznawalności marki
zdobycie nowych klientów
poznanie potrzeb klientów
zwiększenie sprzedaży produktów bądź usług
osiągnięcie maksymalnej konwersji
kontrola kosztów reklamy i jej optymalizacja
Prowadź skuteczne kampanie reklamowe na Facebooku i Instagramie bez przepalania budżetu
Jak wygląda tworzenie profesjonalnej kampanii Facebook Ads krok po kroku?
# Krok 1 – Wybór celu reklamy
Każda strona internetowa jest przez Nas oceniana indywidualnie. Reklamy mogą wyświetlać się w różnych miejscach i dla różnych grup docelowych. Dodamy kraj rozliczenia, strefę czasową oraz walutę. Dodatkowo ustalimy cel kampanii, do wyboru jest kilka opcji:
uzyskaj więcej połączeń
uzyskaj więcej sprzedaży lub rejestracji na stronie
uzyskaj więcej wizyt w fizycznej lokalizacji
uzyskaj świadomość i zasięg marki
uzyskaj więcej wyświetleń i zaangażowania na YouTube
# Krok 2 – Określenie grupy odbiorców
Sukcesywna reklama trafia do odbiorców i odpowiada na ich zapytanie. Dobry tekst reklamowy musi zawierać trafne frazy, wyróżniać się na tle konkurencji i zachęcać do wykonania jakiegoś działania. Jednak bez ustalenia szczegółowych informacji o Twojej grupie odbiorców takie jak zachowania, dane demograficzne i zainteresowania reklama trafi do przypadkowych osób. Będzie trafiona, gdy odniesiesz się do motywacji klientów, a tak się składa, że Facebook przetwarza i analizuje na podstawie odwiedzin i przeglądania miliony danych i jest w stanie właściwej osobie zaproponować produkt lub usługę, której ta osoba właśnie szukała.
# Krok 3 – Umiejscowienie reklamy
Musimy zdecydować gdzie chcemy się reklamować czy to będzie Facebook, Instagram, Messenger. Następnie w ramach danego serwisu z jakiej formy reklamy będziemy korzystać tablica, relacja, kolekcja, karuzela, możliwości jest wiele.
# Krok 4 – Ustalenie budżetu i czasu trwania reklamy
Reklama może kosztować 5 zł ale również 5 tyś zł i więcej, tylko od naszych celów biznesowych i możliwości zależy jak ją skalkulujemy. Najważniejsze aby żadna złotówka nie była przepalona. Może to być budżet dzienny lub całkowity. Kolejna decyzja to określenie harmonogramu kampanii reklamowej.
# Krok 5 – Zbudowanie reklamy
To jest sedno od którego wszystko zależy. Nieciekawy materiał, słabe zdjęcia, krzykliwe materiały mogą tylko odstraszyć, a nam zależy aby przyciągnąć uwagę odbiorcy, zainteresować go naszą ofertą i skierować do działania.
# Krok 6 – Startujemy!
Czas na publikacje lecz co najważniejsze monitorowanie jak praca włożona w przygotowanie reklamy przekłada się na wyniki. Monitorujemy, optymalizujemy, wprowadzamy poprawki i sprawdzamy wyniki celu reklamy.
Nasza agencja SEO daje Ci pełne wsparcie działań marketingowych. Pomagamy na każdym etapie działalności Twojej firmy, nieważne czy dopiero zaczynasz swój biznes i zależy Ci na znalezieniu odbiorców Twoich produktów bądź usług czy chcesz się rozwijać i szukasz nowych form reklemy lub też nie jesteś zadowolony z obecnej agencji marketingowej.
Na rozpoczęcie współpracy proponujemy Ci bezpłatnie:
audyt SEO Twojej strony internetowej
rozmowę z doświadczonym specjalistą SEO
ofertę uszytą pod Twój biznes
Jeżeli Ty będziesz zadowolony – to my tym bardziej.