Reklamy Google Adwords

Google Ads

Nasza Agencja jest partnerem Google i otrzymała renomowany status Premium, dzięki czemu możesz mieć pewność, że współpraca z Nami przyniesie Ci bezkonkurencyjne efekty. 

Rozpoczynając współpracę zawsze dogłębnie i indywidualnie analizujemy stronę, by odpowiednio ją zoptymalizować i stworzyć najwyższej próby kampanię. Gwarantujemy Ci współpracę z najlepszymi specjalistami z wieloletnim doświadczeniem i wiedzą popartą certyfikatami Google. Ponadto jako firma spełniliśmy szereg wymagań koniecznych do potwierdzenia rzetelności i jakości Naszych usług. 

 

Co to Google Ads?

Są to płatne wyniki wyszukiwania, które znajdują się nad wynikami organicznymi (jeśli chcesz się dowiedzieć więcej o tym, jak znaleźć się w naturalnych wynikach kliknij w poniższy link [link do podstrony o pozycjonowaniu]). Mają one na celu osiągnięcie efektów TU i TERAZ. 

Szczególnie korzystne dla kampanii sezonowych, ale też dla zwiększenia popularności strony. Idealne do podwojenia efektów w przypadku symultanicznie odbywającego się pozycjonowania. Co jest jego znaczną zaletą to fakt, że masz pełną kontrolę nad budżetem, ponieważ platforma działa na reklamach typu pay-per-click (PPC) i płacisz tylko wtedy, gdy odwiedzający kliknie w Twoją reklamę.

Główną zaletą Google Ads jest fakt, iż sam ustalasz cel kampanii. Reklama może być ukierunkowana na wzrost odwiedzin, wzrost konwersji, nawiązanie kontaktu z klientami, którzy są już zainteresowani Twoim produktem lub firmą lub wzrost świadomości produktu/marki na rynku.




Jak zbudowane są wyniki wyszukiwania Google? 

Osoba wpisująca dane zapytanie w wyszukiwarkę Google widzi dwa rodzaje wyników: organiczne (naturalne) oraz płatne (należące do programu Google Ads). Przed rozpoczęciem promowania Twojej strony internetowej należy wybrać tą najbardziej optymalną. Zanim wybierzemy właściwą dla Ciebie drogę promowania warto przyjrzeć się bliżej temu, jak dzielimy wyniki wyszukiwania w Google. 

Organiczne wyniki wyszukiwania to część, na którą bezpośredni wpływ ma pozycjonowanie strony w Google, natomiast płatne to kampanie Google Ads. 

Na widocznym zrzucie ekranu z zapytaniem ,,Google Ads” na samej górze wyświetlają się nam reklamy, czyli płatne wyniki. Rozpoznać je możemy po umieszczonym z lewej strony adresu URL, zielonym napisie „Reklama”. Najczęściej płatne reklamy prezentowane są w formie tekstowej, mogą też jednak przedstawiać produkty ze sklepu internetowego wraz z ich zdjęciem i ceną. Zazwyczaj jest ich od 3 do 4. 

Połączenie reklamowania poprzez Google Ads i SEO bardzo często okazuje się być strzałem w dziesiątkę dla właścicieli stron internetowych. Warto przy tym pamiętać, że fakt uczestnictwa w programie Google Ads nie ma bezpośredniego wpływu na efekty standardowego pozycjonowania w naturalnych wynikach wyszukiwania. Wyniki organiczne mają przewagę nad wynikami płatnymi, ponieważ ich pozycja jest o wiele trwalsza. Gdy strona znajdzie się już na górze wyszukiwań prawdopodobne jest, iż tam zostanie przez dłuższy czas. Reklama Google Ads jest natomiast widoczna tylko wtedy, gdy jest włączona kampania.  




Jak działa reklama Google Ads? 

Reklama Google Ads to forma marketingu, która pozwala na znaczne zwiększenie widoczności strony poprzez wyświetlanie jej na samej górze strony wyników wyszukiwania.

Reklamy w wyszukiwarce mają pewne wytyczne, których specjaliści muszą się trzymać tworząc odpowiednio skonfigurowaną kampanię Google Ads. 




Google oferuje wiele różnych rodzajów kampanii, z których możesz korzystać:
Reklama tekstowa na stronie 

linki sponsorowane na stronie wyszukiwania 

Reklama w mapach Google

linki sponsorowane dla wyszukiwania lokalnego 

Zakupy Googole 

link sponsorowany i zdjęcie zawierający produkt 

Reklama graficzna 

bannery na stronach internetowych

Reklama video

kilkusekundowe lub kilkuminutowe reklamy wyświetlane na początku lub w środku filmiku na YouTube

Reklamy w aplikacji mobilnej

linki sponsorowane lub bannery na stronie lub aplikacji Sklep Google Play 






Jak wygląda tworzenie profesjonalnej kampanii Google Ads krok po kroku?
1.Założenie i konfiguracja konta Google Ads 

Założymy i odpowiednio skonfigurujemy Twoje konto Google Ads poprzez połączenie go z kontem Gmail (jeśli owego nie posiadasz, stworzymy za Ciebie nowe). 

2.Dodanie kodów UTM 

Kody Urchin Tracking Module (UTM) są wykorzystywane przez Google do śledzenia działań związanych z określonym linkiem. Prawdopodobnie już je widziałeś – jest to część adresu URL, która następuje po znaku zapytania (“?”). Kody UTM informują, która oferta lub reklama doprowadziły do konwersji, dzięki czemu można śledzić najskuteczniejsze części kampanii. Kody UTM ułatwiają optymalizację reklam Google, ponieważ wiesz dokładnie, co działa. 

3.Przygotowanie indywidualnej strategii i wybranie celów kampanii 

Każda strona internetowa jest przez Nas oceniana indywidualnie. Reklamy mogą wyświetlać się w różnych miejscach i dla różnych grup docelowych. Dodamy kraj rozliczenia, strefę czasową oraz walutę. Dodatkowo ustalimy cel kampanii, do wyboru jest kilka opcji: 

uzyskaj więcej połączeń 

uzyskaj więcej sprzedaży lub rejestracji na stronie 

uzyskaj więcej wizyt w fizycznej lokalizacji 

uzyskaj świadomość i zasięg marki 

uzyskaj więcej wyświetleń i zaangażowania na YouTube 

4.Przygotowanie odpowiednich słów kluczowych 

Przeanalizujemy najlepsze słowa kluczowe dla Twojej strony internetowej poprzez weryfikacje ich na odpowiednich urządzeniach statystycznych oraz porównanie z konkurencją. Zadbamy o jak najbardziej trafny dobór tak, by kampania już od samego początku generowała wartościowy ruch, bez przypadkowych wejść na stronę, które mogą jedynie zjeść nam budżet.  

5.Wybranie odpowiedniej lokalizacji 

W zależności od tego, jaką firmę prowadzisz i tego, gdzie chcesz, by Twoja strona internetowa była wyświetlana możesz ustawić lokalizację na obszar całego kraju, województwa, miasta czy dzielnice. Kampanie lokalne najczęściej są wykorzystywane przez lokalne firmy takie jak: piekarnie, warsztaty samochodowe, restauracje czy biura kancelaryjne. Pozycjonowanie lokalne to budowanie widoczności witryny na zapytania powiązane z konkretnym regionem.  

6.Określenie budżetu i sposobu rozliczania 

Przeanalizujemy i uzgodnimy z Tobą najlepszy sposób rozliczania (CPC, CPM lub CPE) oraz dobierzemy odpowiedni rodzaj budżetu (dzienny lub wspólny). Jest to szczególnie istotne w przypadku, gdy włączona zostanie nie jedna reklama, a kilka na raz z ustawionym konkretnym celem. 

7.Projekt reklamy  

Sukcesywna reklama trafia do odbiorców i odpowiada na ich zapytanie. Dobry tekst reklamowy musi zawierać trafne frazy, wyróżniać się na tle konkurencji i zachęcać do wykonania jakiegoś działania, np. poprzez rozszerzenia (,,Kup teraz!”, „ Zadzwoń i umów się na spotkanie.”). Dodatkowo reklama musi być dostosowana do algorytmów Google’a i spełniać szereg innych wymagań. Dobra kampania to nie jest wyłącznie tekst zawierający opis strony/produktu/usługi, lecz odpowiednio wycelowana w grupę odbiorców reklama, która spełnia oczekiwania Klientów. 

8.Regularne monitorowanie kampanii i wprowadzanie poprawek  

Specjalista Google Ads będzie stale monitorować kampanię, ruch w witrynie, UX, konwersje i wprowadzać niezbędne poprawki w celu ciągłego polepszania reklamy.  

Jak Google wylicza CPC? 

Quality Score to szacunkowa ocena jakości Twoich reklam, słów kluczowych i stron docelowych. Wyższa jakość reklam może skutkować niższymi cenami i lepszymi pozycjami reklam. Gdy użytkownicy klikają reklamy, reklamodawca uiszcza określoną opłatę (CPC), która jest obliczana według następującego wzoru: 



Dlaczego warto zainwestować w Google Ads? 
  1. W 2020 roku Google odnotował 92 miliardy wejść 
  2. Dziennie jest to około 3,5 miliarda wyszukiwań (czyli ponad 40 tysięcy zapytań w ciągu jednej sekundy) 
  3. 43% klientów kupuje jakąś rzecz lub korzysta z usługi, którą widzieli w reklamie na YouTube 
  4. Brak minimalnej kwoty wejścia (Żadna firma, niezależnie od wielkości, nie chce ryzykować dużych pieniędzy, aby przetestować nowy kanał marketingowy. Na szczęście w przypadku Google Ads nie ma minimalnej inwestycji, co oznacza, że ryzyko jest znacznie niższe w porównaniu z innymi sposobami reklamy) 
  5. Ponad 72% użytkowników po wyszukaniu danej rzeczy, sklepu, piekarni czy kancelarii odwiedza daną firmę (mowa tu o wyszukiwaniu lokalnym)  

Na zamieszczonym poniżej zrzucie ekranie widać trend zapytania ,,sukienka w kwiaty”. Jest to przykład wyszukiwania lokalnego. 

Średnio hasło to wyszukiwane jest 60 razy dziennie przez użytkowników Google. To znaczy, że około 45 osób wybierze się do któregoś z gabinetów. Google Ads pozwala na znaczne zwiększenie widoczności i Twoje szanse na pozyskanie konwersji. 

Wiele osób uważa, że nikt nie klika na takie wyniki. Nic bardziej mylnego. Poniższa statystyka przedstawia współczynnik klikalności (CPR) dla jednej z kampanii Naszego Klienta. 29% użytkowników, które widziało reklamę kliknęło w nią.