Pozycjonowanie
Pozycjonowanie stron internetowych i sklepów online
Prowadzisz sklep internetowy, salon kosmetyczny, restaurację lub kancelarię prawną? A może inny rodzaj działalności? Musisz zgodzić się, że bez względu na branżę, w której się specjalizujesz, Twoja firma powinna mieć jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google, abyś mógł szybko i skutecznie dotrzeć do potencjalnych klientów. Tu i teraz.
Dlaczego tak ważne jest znalezienie się na pierwszej stronie Google? Dane są bezlitosne – tylko 9% użytkowników Google trafia na dół pierwszej strony wyników wyszukiwania, a jedynie 0,44% szukających przechodzi na drugą stronę wyników wyszukiwania Google!
Odpowiednio dobrana i opracowana strategia pozycjonowania pozwoli Ci na znaczny wzrost liczby odwiedzin, a co za tym idzie – poszerzenie grona potencjalnych Klientów. Dzięki wysokiej pozycji w wyszukiwarce, Twoja firma zyska także w oczach odbiorców – będzie postrzegana jako prestiżowa, rozpoznawalna na rynku i godna zaufania.
Aktualnie na rynku nie istnieje druga tak skuteczna i przynosząca należycie od zaraz widocznych efektów, nawet bardzo młodym firmom. Dzięki znajomości intencji wyszukiwania użytkowników można łatwiej dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców zainteresowanych ofertą. Szczególnie, że to właśnie użytkownicy sami wpisują w wyszukiwarkę konkretne zapytania i oczekują adekwatnych odpowiedzi.
Jeśli chcesz, by Twoja strona internetowa znalazła się w TOP 10 wyszukiwaniach Google wystarczy, że zapytasz Nas o ofertę, a my zajmiemy się całą resztą. Uwzględniając ponad 200 czynników wpływających na pozycję strony pomożemy zbudować Ci silną markę w internecie.
Pamiętaj, że diabeł tkwi w szczegółach, a to one są bardzo często zaniedbywane. Dlatego My tak dużą wagę przykładamy do wszelkich detali. Starannie dopasowujemy stronę do wymagań algorytmu Google, dbamy o odpowiednie działania on-site (na stronie internetowej), w tym UX (User Experience), content marketing, optymalizację techniczną strony, oraz off-site (poza stroną internetową), m.in. budowanie zaplecza backlinków (link building).
Możesz być pewien, że Twój e-sukces, to nasza specjalność, poparta doświadczeniem i wiedzą.
Jak działa SEO (czyli pozycjonowanie)?
Wyszukiwarki takie jak Google wykorzystują roboty indeksujące, czasami zwane botami lub pająkami, aby zbierać informacje o wszystkich treściach znalezionych w Internecie. Robot indeksujący rozpoczyna się ze znanej strony internetowej i podąża za wewnętrznymi linkami do stron w ramach tej witryny oraz linkami zewnętrznymi do innych stron. Treść tych stron i kontekst linków, które śledzi, pomagają robotowi indeksującemu zrozumieć, o co chodzi na każdej stronie i jak jest ona semantycznie połączona ze wszystkimi innymi stronami w ogromnej bazie danych wyszukiwarki zwanej indeksem.
Gdy użytkownik wpisuje zapytanie w polu wyszukiwania, wyszukiwarka używa złożonych algorytmów, aby wyciągnąć najbardziej dokładną i użyteczną listę wyników dla tego zapytania. Te wyniki organiczne mogą obejmować strony internetowe pełne tekstu, artykuły informacyjne, zdjęcia, filmy, lokalne oferty biznesowe i inne bardziej niszowe treści.
Biorąc pod uwagę, że Google przetwarza miliardy wyszukiwań dziennie, organiczne wyniki wyszukiwania są bardzo dużym kawałkiem wielkiego tortu. I chociaż potrzebne są pewne inwestycje perspektywiczne i bieżące, aby zabezpieczyć i utrzymać stronę w rankingu, każde kliknięcie, które wysyła ruch do Twojej witryny, jest bezpłatne.
Jak wygląda profesjonalne pozycjonowanie krok po kroku:
Ze względu na fakt, że każda witryna jest inna i oceniamy ją indywidualnie nie ma jednej metody na skuteczne SEO. Nasi specjaliści przeprowadzając analizę ustalają dla strony najbardziej optymalną drogę pozycjonowania. Szkicowy konspekt SEO krok po kroku zarysowuje się w 6 obszernych krokach:
Słowo kluczowe (ang. „keyword”) jest to słowo, które jest wpisywane przez internautę w wyszukiwarkę internetową, aby znaleźć interesującą go treść. Jest to też klucz do umiejętnego pozycjonowania stron internetowych. Aby internauta trafił od razu na odpowiednią stronę ważne jest, aby zawierała ona taką ilość słów kluczowych, które pozwolą na jej szybkie wyszukanie w wyszukiwarce.
Wszystkie strategie dotyczące słów kluczowych są próbą dostosowania się do zasad działania algorytmów wyszukiwarek oraz odpowiedniego dopasowania do danego e-commerce i celów biznesowych. Reguły te wciąż się zmieniają, dlatego trzeba systematycznie je udoskonalać.
Ponadto dłuższe słowa kluczowe (tzw. słowa kluczowe long-tail) są zazwyczaj mniej konkurencyjne niż krótsze frazy.
Analiza konkurencji przy pozycjonowaniu jest niezwykle ważnym działaniem. Umożliwia m.in. wycenę usługi SEO, analizę linków i backlinków, oszacowanie wstępnego jak i dalej idącego budżetu wymaganego na poszczególne działania pozycjonujące. Wstępny audyt SEO przeprowadzany przez naszą agencję obejmuje pełną analizę serwisu i konkurencji Klienta. Możemy wtedy opracować długoterminową strategię dla firmy, której celem jest generowanie ruchu poprzez wyniki organiczne.
Nasza agencje SEO korzysta ze specjalistycznych narzędzi płatnych, które umożliwiają porównanie fraz oraz analizę źródeł ruchu. Dzięki tym narzędziom można dowiedzieć się, kto jest bezpośrednią konkurencją witryny, a także na które frazy pojawiają się najważniejsi rywale klienta, skąd i dokąd prowadzą linki do ich stron i w jakiej liczbie.
Analiza konkurencji SEO to źródło niezwykle istotnych informacji, które wspomogą działania pozycjonerskie, ale także te z zakresu UX (user experience), nawigacji, tworzenia treści czy też PR (public relations)
Audyt SEO jest to analiza strony internetowej pod kątem czynników weryfikowanych przez robota wyszukiwarki Google. Audyt SEO dzieli się na:
On-Site – są to działania, które odbywają się w obrębie strony internetowej. Polegają na optymalizacji witryny, jej technicznych aspektów, ale także i treści znajdującej się w jej obrębie. W skład takich działań wchodzą: przyspieszenie prędkości ładowania strony, praca nad prawidłową hierarchią nagłówków, optymalizacja kodu źródłowego witryny, a także optymalizacja contentu. Działania te są niewidoczne dla przeciętnego internauty.
Off-Site – są to działania, które odbywają się poza witryną i zazwyczaj nie mamy nad nimi kontroli. Polega to na zwiększeniu widoczności strony poprzez: link building (pozyskiwanie odnośników ze stron, które są wysoko indeksowane w Google – wartość linków przychodzących ma bardzo istotne znaczenie w pozycjonowaniu strony w Google), tworzenie wizytówki Google Moja Firma, dbanie o zgodność danych NAP na różnych platformach oraz influencer marketing.
Działanie te wymagają doświadczenia, ostrożności, a także doskonałej znajomości zmian algorytmu Google’a.
Optymalizacja kluczowej treści jest o tyle ważna, gdyż odpowiada ona za około 75% tego czy strona będzie wysoko w wynikach wyszukiwania i w ogóle brana pod uwagę w ustalaniu SERP. Najczęstsze błędy w tworzeniu stron internetowych:
- Brak responsywności
- Niedopasowana kolorystyka
- Nieintuicyjne menu
- Niespójne grafiki
- Edycje adresu URL
- Brak unikalnych treści
- Za duża ilość contentu
- Duplikacja treści
- Brak wezwań do działania
- I wiele wiele innych…
Jeśli dostarczamy autentyczne i wartościowe treści w przejrzystej formie – to naprawdę tylko kwestia czasu, zanim nasze podstrony pojawią się na górze wyników wyszukiwania. Dodawanie sztucznych nagłówków, stosowanie gotowych szablonów stron, banalne kopiuj-wklej – tak jak każda inna tania sztuczka spowoduje szybką porażkę.
Co to linkowanie? Są to działania związane z optymalizacją dla wyszukiwarki internetowej On-Page i Off-Page strony www. Ich celem jest poprawienie pozycji strony w wynikach wyszukiwań, a co za tym idzie zwiększenie konwersji.
Dzięki linkowaniu możemy przekierować użytkownika na inne strony lub podstrony i wskazać algorytmowi Google wartościowe treści w obrębie serwisu. Linkowanie także podnosi wiarygodność strony internetowej, np. poprzez odwoływanie się do wiarygodnych badań lub statystyk.
Jest to coś w rodzaju opinii, gdzie jedna strona internetowa poleca drugą i na odwrót.
Ciągłe poprawki i aktualizacje treści = utrzymywanie wysokiej pozycji w SERP’ach